MÄRKE
MODELL
MOTOR
Make selection
NYHET!
Ta bort partikelfilter!
Nu till flera bilmodeller. 

KÖPVILKOR VTECH.se

Priser

Varje vara anges med pris inklusive Svensk moms (25 %).
I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.


Betalning

Beställning görs på VTECH.se 
Betalning sker tryggt och säkert med Klarna eller Payer.
FAKTURA KLARNA
Kostnad 0kr, 0 % ränta. 14 dagars betalningstid. Din faktura skickas till den av dig angivna e-postadressen.
Om du vill att vi skickar ut en ny faktura eller har frågor om din faktura, konto eller avbetalning vänligen kontakta Klarna direkt på www.klarna.se 


KLARNA Delbetalning/Avbetalning
Avbetalning som anpassas efter betalsumma samt dina preferenser.
3 månader, 0.00% ränta, 95kr uppläggningsavgift, 29kr avi avgift
6 månader, 0.00% ränta, 195kr uppläggningsavgift, 29kr avi avgift
12 månader, 0.00% ränta, 295kr uppläggningsavgift, 29kr avi avgift

24 månader, 9,95% ränta, 295kr uppläggningsavgift, 29kr avi avgift
36 månader, 9,95% ränta, 295kr uppläggningsavgift, 29kr avi avgift
Alla alternativen kan slutbetalas i förtid utan extra kostnader.
För läsa Klarnas fullständiga villkor gå in på www.klarna.se

KORTBETALNING
Visa, Mastercard m.fl. All kommunikation sker via säkra och krypterade servrar med SSL-certifikat.


Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det automatiskt ut en orderbekräftelse till angiven e-post adress.
Denna innehåller fullständig information om din beställning. Om du upptäcker något fel vänligen kontakta info@vtech.se omedelbart med ditt ordernummer bifogat.
Om du vill ändra eller avbeställa en order går det bra så länge ordern ännu inte expedierats, kontakta oss snarast
.

Leverans

Läggs order innan kl. 12:00 på vardagar skickas ordern i regel samma dag. Normal leveranstid är 1-4 dagar, beroende på ort. Detta gäller lagervaror och ej specialprodukter som Downpipes Insug eller dyl. 
Beräknad leveranstid på dessa produkter och ev. frakt justering aviseras snarast efter lagd order. 
Vi förbehåller oss rätten att leveransneka samtliga produkter p.g.a. prisförändringar samt lagersituation. 
Alla leveranstider som uppges bör anses som preliminära.
Inom Sverige skickar vi med Posten Mypack med kolli nummer som kan spåras på www.posten.se


Outlösta paket / Liggtid

Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i 14 dagar. Om du inte löser ut ditt paket inom dessa dagar kommer det att återsändas till oss. Vi kommer då debitera dig expeditionsavgift och fraktkostnad för retur, för närvarande 298kr.


Ångerrätt

Vtech lämnar 30 Dagars Nöjd kund garanti på våra mjukvaror. Är Du ej nöjd med resultatet av Optimeringen inom 30 dagar så återställes bilen med tillhörande RTS som sedan skickas komplett tillbaka till oss.
I fall Optimering är utförd utan RTS på plats hos Vtech eller Vtech Återförsäljare så krävs ett återbesök med bilen för återställning av bil till original. Efter utförd återställning betalas kostnaden för Optimeringen tillbaka till kunds konto inom 30dagar.

Detta förutsatt att återställningen utförts och/eller önskemål om detta skriftligen delgivits till info@vtech.se inom 30 dagar från köp.  Ansvar och kostnad för returfrakt ligger på kund och återbetalas ej. Varorna skall skickas tillbaka i sitt ursprungliga emballage samt ursprungliga skick.
Ingen ånger/returrätt utgår för specialtillverkade delar eller Ej lagerförda produkter som ex. Downpipes eller dyl.

Fria Uppdateringar

Vtech ger support på köpt programvaran i 2 år från köpedatum till ursprunglig Kund.
Detta innebär att om ditt Fordon får en ny uppdaterad programvara vid ex. servicetillfälle. Då läses bilens ECU ur igen och vi gör en ny optimeringsfil som matchar bilens nya programvara och tidigare köpt steg utan kostnad.
För trimspärrade bilar där ECU måste plockas ur bilen ingår ny mjukvara Men kostnad för arbetstid kommer debiteras kund, I normalfallet ca 900-1800kr beroende på modell.
RTS kunder som återställt bilen till original innan service nollar sin RTS och läser ur bilen via OBD uttaget på bilen. Sedan laddas nya mjukvaran från bilen upp på Vtech Filserver och ny fil motsvarande tidigare köpt Optimering mottages normalt inom 24 timmar.
Dock kan det hända att biltillverkaren inför begränsningar i den nya programvara som gör att den inte går att Optimera igen.  Detta är någon man får räkna med när man lämnar in sitt Fordon på service.
Uppstår en situation där man inte kan kommunicera med fordonets ECU efter en service uppdatering eller liknande kommer Vtech inte att ge ersättning för detta.
Fria Uppdateringar gäller EJ vid vidare modifiering av bilens hårdvara.

Garantier

Produktgaranti på hårdvara täcker endast ursprungliga fabrikation/konstruktionsfel som fanns vid leverans. 
Har skador uppkommit till följd av, felaktig montering, yttre påverkan, slitage, brukande utanför vad produkt är avsedd för eller av kund modifierad produkt.
 Kunden har ansvar att se till att rätt produkt mottagits för avsett ändamål innan den monteras på bil av verkstad med behörighet för det arbetet som ska utföras.

Reklamation

Vi besiktigar alla paket innan vi skickar från oss.  
Skulle paketet komma fram skadad eller felexpedierad är det viktigt att det anmäls korrekt och snarast möjligt.
 
Synligt skador anmäls direkt till utlämningsställe eller utkörande chaufför med notering på frakthandling. 
Dolda fel anmäls till Posten kundtjänst/utlämningsställe samt till Vtech snarast möjligt men inom 3 dagar från mottagandet av varan. Viktigt att du sparar all emballage från försändelsen.
Är ordern Felexpedierad av oss är det viktigt att du snarast men inom 5 dagar kontaktar oss på info@vtech.se så vi kan åtgärda ev. fel med din order
 
Reklamation av hårdvara täcker endast ursprungliga fabrikation/konstruktionsfel som fanns vid leverans av varan. Produkten skall anmälas till Vtech och skickas in för genomgång tillsammans med en beskrivning av vad som är felaktigt innan en ev. reklamation kan godkännas. Se Garanti.


Returer

Vtech måste alltid kontaktas innan en ev. retur av vara sker. 
Returer sker på kunds egen bekostnad, utom om varan är defekt vid leverans eller om vi har packat fel.
Använd produkt eller vara som specialbeställts och som ej lagerförs återköps ej.
Returer skickas med Posten, DHL, Schenker med spårningsnummer. 
Används Bussgods vid Retur måste utkörning väljas av kund. Vi tar ej emot postförskott/efterkravs paket.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
Kontakta oss i så fall via e-post info@vtech.se